12:21 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ دلار

تغییر جدید ETFها چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
زمان‌بندی معاملات صندوق‌های دولتی با اطلاعیه مدیریت عملیات بازار تغییر کرد. این تغییر چه تاثیری بر روند بازار سهام می‌گذارد و چه سود و زیانی را برای این دو صندوق به همراه دارد؟
احتمال 12 میلیونی شدن قیمت سکه
در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
سودآوری شرکت ها امسال بهتر از پارسال
سودآوری شرکت های بورسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند چشم گیری داشت، اما مهم ترین دلیل این سودآوری افزایش نرخ دلار در سال ۹۹ بود و به همین دلیل سودآوری شرکت ها حریف روند نزولی بازار سرمایه نشد.
واکنش قیمت دلار و سکه به انتقال قدرت به رئیسی
ارزش پول ملی هم یک متغیر اقتصادی و هم یک عامل حیثیتی برای دولت‌هاست، آیا ابزار کنترلی بانک مرکزی در خدمت این تصویرسازی حیثیتی قرار می‌گیرد و قیمت دلار با شروع به کار دولت جدید افت می‌کند؟
قیمت های جهانی و نرخ دلار، عوامل موثر بر سودآوری شرکت‌ها
بازار سرمایه، بازاری آینده‌نگر است و پیش‌بینی می‌شود بر اساس متغیرهای بنیادینی همچون گزارش مناسب شرکت‌ها و روند قیمت ها در بازار جهانی، وضعیت معقولی در بازار سرمایه ایجاد شود.
افزایش قیمت دلار عامل رشد سودآوری شرکت‌ها
افزایش نرخ دلار و وقفه ایجاد شده در برجام از جمله عوامل اساسی در افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی است. امید می‌رود با ایجاد بازارهای هدف جدید و افزایش کیفیت محصولات داخلی، روند افزایش سودآوری شرکت‌ها تداوم یابد.
قیمت سکه و دلار شارژ شد /درهم صعود کرد
دلار تحت تاثیر اخبار به مرز 25 هزار و 800 تومان نزدیک شد. سکه از مرز 11 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و بالای 11 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت، رشد قیمت‌ها تحت تاثیر اخبار و اظهارنظرها رخ داد.
پیش بینی قیمت دلار در آغاز دولت رئیسی
در بازار ارز عده ای پیش بینی می کنند:اگر قیمت دلار طی دو هفته آتی رشد پیدا کند، با حضور رییس جمهور جدید و آغاز به کار او، فضای روانی بیشتر به سوی کاهش قیمت دلار جریان پیدا خواهد کرد.
پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه اول مرداد
بازار خودروهای پرطرفدار، روزهای آخرتیرماه 1400 را با رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار به پایان رساند و نوسان دو درصدی را تجربه کردند.
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
شرط تسریع فرایند ورود پول پارک شده به بورس
کارشناس بازار سرمایه گفت: استقرار دولت جدید و پس از آن نرخ بهره و مالیات می‌تواند شرایط ورود پول پارک شده را تسریع کند.